top of page

Digitale betrokkenheid

Lumio is een digitale tool die je kunt inzetten vooraf aan de les, tijdens de instructie of als verwerking. Het voordeel van dit programma is: Het is interactief. Alle kinderen kunnen meedoen en hun bijdrage laten zien. Dit zorgt voor optimale betrokkenheid. Wil je als leerkracht ook een gratis account? Klink dan op de button!

 

Dit zijn kant-en-klare lessen of werkvormen die je apart in kunt zetten! Klik op het onderwerp en dan kom je in de les. Je kunt deze ook nog aanpassen. Je kunt ook een gratis account maken @lumio! 

DIGITALE WERKVORM IN DE LES! #87
36:16

DIGITALE WERKVORM IN DE LES! #87

DIGITALE WERKVORM IN DE LES! #87 Vandaag laat ik zien hoe je ook digitale middelen kunt inzetten als werkvorm. Ik gebruik het zowel als start van de les, een opdracht samen en als afsluiter. Drie verschillende vormen die je kunt gebruiken in één les! Wat heb je nodig? * laptop/tablet/telefoons voor de kinderen (Ik deed één per tweetal) * Een leraren account (gratis: https://nl.smarttech.com/slso-2020) Om het inloggen van de leerlingen makkelijker te maken, heb ik nu op cloudwise een tegel aangemaakt met Smart Learning Suite, zodat ze in cloudwise direct naar de juiste site gaan! Dit voorkomt vertraging (wachten totdat ze de juiste site hebben gevonden). In de vlog laat ik zien hoe deze lesopbouw gaat en ook wat er zo handig aan is dat ze het naar het bord sturen. Wil je deze les ook gebruiken? Dat kan: https://suite.smarttech.com/share/e44446d5-568a-4d8b-972f-b72badcd3cea?_ga=2.209670034.1608906791.1621006053-1592397158.1616771197 * JUF JOYCE * Mijn naam is Joyce van Kasteren en fulltime leerkracht van groep 8. Ik ben 26 jaar oud en werk als leerkracht sinds 2019. In mijn eerste werkjaar leerde ik eerst Tiktok kennen. De klas was er gek op en ik ontdekte het ook. Ik heb een tiktok account aangemaakt en plaatste mijn eerste video op 29 november 2018. En vanaf dat moment was ik fan. Later zei een kind tegen mij: "Juf, u moet echt iets doen met YouTube. Vloggen in de klas!!" En sinds de eerste lockdown in maart 2020 besloot ik om de camera erbij te pakken. Ik wilde mijn kennis delen en anderen inspireren. *SOCIAL MEDIA* Tiktok: jufjoyce Instagram: jufjoycee Contact: jufjoycee@gmail.com LinkedIn: Joyce van Kasteren - Deze video bevat een betaalde samenwerking met Smart Learning Suite Online. Deze vermelding is onderdeel van de Social Code: YouTube. Voor meer informatie, ga naar https://desocialcode.nl
ZO VERRIJK IK MIJN EDI LES. #94
17:18

ZO VERRIJK IK MIJN EDI LES. #94

Een keer in de zoveel tijd krijgen wij een klassenbezoek. Dit keer stond EDI centraal. EDI staat voor expliciete directe instructie. Ik heb nu al een aantal keer laten zien hoe ik digitale middelen gebruik om de betrokkenheid te vergroten. Dit kreeg ik ook terug vanuit mijn klassenbezoek. Hij was enthousiast over Smart Learning Suite Online. Ze hadden nauwelijks door dat ze aan het leren waren en de betrokkenheid was 100%! In deze les laat ik zien hoe je een EDI les kunt verrijken met SLSO! Deze les gebruiken? Of als voorbeeld gebruiken? Check hieronder de link van de les: https://suite.smarttech.com/share/91b1b2a5-7316-4afe-8f95-2c80dac04921?_ga=2.62406057.429466475.1623486839-1592397158.1616771197 Heb je nog geen account? Je kunt gratis een account maken met de volgende link: https://nl.smarttech.com/slso-2020 * JUF JOYCE * Mijn naam is Joyce van Kasteren en fulltime leerkracht van groep 8. Ik ben 26 jaar oud en werk als leerkracht sinds 2019. In mijn eerste werkjaar leerde ik eerst Tiktok kennen. De klas was er gek op en ik ontdekte het ook. Ik heb een tiktok account aangemaakt en plaatste mijn eerste video op 29 november 2018. En vanaf dat moment was ik fan. Later zei een kind tegen mij: "Juf, u moet echt iets doen met YouTube. Vloggen in de klas!!" En sinds de eerste lockdown in maart 2020 besloot ik om de camera erbij te pakken. Ik wilde mijn kennis delen en anderen inspireren. *SOCIAL MEDIA* Tiktok: jufjoyce Instagram: jufjoycee Contact: jufjoycee@gmail.com LinkedIn: Joyce van Kasteren - Deze video bevat een betaalde samenwerking met Smart Learning Suite Online. Deze vermelding is onderdeel van de Social Code: YouTube. Voor meer informatie, ga naar https://desocialcode.nl
JUF, MOGEN WE NOG EEN KEER? #91
16:27

JUF, MOGEN WE NOG EEN KEER? #91

JUF, MOGEN WE NOG EEN KEER? #91 Mijn kinderen zijn altijd gemotiveerd als het gaat om een monsterquiz of een kahoot. Het is niet alleen maar 'leuk', maar op deze manier herhalen ze ook de woordenschat van taal! Ik gebruik hiervoor Smart Learning Suite en vandaag deden we twee nieuwe dingen: FLIPPING OUT en SPEED UP. Beiden een groot succes. Vooral speed up was de opmerking: Juf, mogen we nog een keer? Gratis account aanmaken kan op: gratis: https://nl.smarttech.com/slso-2020 Deze taalles gebruiken of de werkvormen? Dat kan! Je kunt hem zelf bewerken. Hieronder deel ik de link van de les : https://suite.smarttech.com/share/b3e26da9-64f0-4d2d-bc41-7d26fa9514ea * JUF JOYCE * Mijn naam is Joyce van Kasteren en fulltime leerkracht van groep 8. Ik ben 26 jaar oud en werk als leerkracht sinds 2019. In mijn eerste werkjaar leerde ik eerst Tiktok kennen. De klas was er gek op en ik ontdekte het ook. Ik heb een tiktok account aangemaakt en plaatste mijn eerste video op 29 november 2018. En vanaf dat moment was ik fan. Later zei een kind tegen mij: "Juf, u moet echt iets doen met YouTube. Vloggen in de klas!!" En sinds de eerste lockdown in maart 2020 besloot ik om de camera erbij te pakken. Ik wilde mijn kennis delen en anderen inspireren. *SOCIAL MEDIA* Tiktok: jufjoyce Instagram: jufjoycee Contact: jufjoycee@gmail.com LinkedIn: Joyce van Kasteren - Deze video bevat een betaalde samenwerking met Smart Learning Suite Online. Deze vermelding is onderdeel van de Social Code: YouTube. Voor meer informatie, ga naar https://desocialcode.nl
bottom of page